Wie zijn er nodig?
- Manager ambulancevoorziening (waarin de meldkamer is ondergebracht), manager HAP. Een huisarts vervult deze rol vaak zelf.
- Procesmanager ambulancevoorziening, procesmanager HAP. Een huisarts vervult deze rol vaak zelf.
- Huisarts, HAP-waarnemend huisarts, HAP-triagist, verpleegkundig meldkamer centralist.
Wat zijn de belangrijkste to-do's?
- Ontwikkelen en vastleggen van een aantal patient journeys.
- Toetsen van deze patient journeys op representatie voor:
- Functionaliteit.
- Techniek.
- Veiligheid.
- Maken van inhoudelijke afspraken over zaken als het formaat, het detailniveau en de mate waarin informatie wordt uitgewisseld bij de verschillende patient journeys. Niet alleen intern maar ook tussen de verschillende organisaties.
- Benoemen van de voordelen van de verwijzing van de meldkamer naar de huisarts of de HAP bij de zorgverleners. Dit helpt bij de implementatie.
Meer weten?
Hieronder geven we een voorbeeld van een patient journey voor bericht 19 en 20. Daar waar HAP staat kan ook huisarts worden gelezen. Daar waar bericht 20 staat kan ook bericht 19 worden gelezen. Afhankelijk van de dag en het tijdstip.