Wie zijn er nodig?
- Informatiemanager ambulancevoorziening (waarin de meldkamer is ondergebracht), informatiemanager SEH.
- Verpleegkundig meldkamer centralist, SEH-arts en SEH-verpleegkundige.
- Functioneel beheerder ambulancevoorziening, functioneel beheerder ziekenhuis.
- Informatie-architect ambulancevoorziening, informatie-architect ziekenhuis.
- ICT-leverancier ambulancevoorziening, ICT-leverancier ziekenhuis.
Wat zijn de belangrijkste to-do's?
- Regelen van ondersteuning bij de meldkamer en het ziekenhuis. Met name in de periode vlak voor en na het in productie nemen van de voorwaarschuwing van de meldkamer naar de SEH.
- Maken van een beheerplan. Hierin worden afspraken vastgelegd over het beheer van de voorwaarschuwing van de meldkamer naar de SEH met en tussen alle betrokken rollen: verantwoordelijken bij de meldkamer, het ziekenhuis, de ICT-leveranciers en de personen die de infrastructuur faciliteren. Ook reguliere afstemmingen worden hierin vastgelegd, evenals alle informatie over de koppelingen tussen het Meldkamer Informatiesysteem (MKAIS) met het Ziekenhuis Informatiesysteem (ZIS). Dit betreft specificaties en verantwoordelijkheden, alsook de benodigde infrastructuur.
Meer weten?
Hieronder gaan we verder in op het operationaliseren en beheren, de beheerafspraken die gemaakt moeten worden en de periodieke releases van de informatiestandaard Acute Zorg.