Wie zijn er nodig?
- Bestuurder ambulancevoorziening (waarin de meldkamer is ondergebracht), bestuurder ziekenhuis.
- Manager ambulancevoorziening, manager spoedeisende hulp (SEH).
- Procesmanager ambulancevoorziening, procesmanager ziekenhuis.
- Verpleegkundig meldkamer centralist, SEH-arts en SEH-verpleegkundige.
- Functioneel beheerder ambulancevoorziening, functioneel beheerder ziekenhuis.
- Privacy en security officer ambulancevoorziening, privacy en security officer ziekenhuis.
Wat zijn de belangrijkste to-do's?
- Samenwerken binnen het regionale acute zorgnetwerk.
- (Vroegtijdig) informeren en betrekken van alle betrokkenen, dus de directie, managers en zorgverleners.
- Rekening houden met belangen en motivaties.
- Opstellen van een Privacy Impact Analyse (PIA) en Security Risico Analyse.
- (Blijven) communiceren met alle betrokkenen.
- Waarderen en complimenteren van alle betrokkenen.
- Borgen van de nieuwe werkwijze in de organisatie.
Meer weten?
Hieronder gaan we verder in op de beschreven belangrijkste to-do’s voor het creëren van draagvlak voor en het borgen van de voorwaarschuwing van de meldkamer naar de SEH.