Wie zijn er nodig?
- Manager ambulancevoorziening (waarin de meldkamer en de ambulance zijn ondergebracht), manager spoedeisende hulp (SEH). Een huisarts vervult deze rol vaak zelf.
- Procesmanager ambulancevoorziening, procesmanager ziekenhuis. Een huisarts vervult deze rol vaak zelf.
- Huisarts, verpleegkundig meldkamer centralist, ambulancezorgprofessional, SEH-arts en SEH-verpleegkundige.
Wat zijn de belangrijkste to-do's?
- Ontwikkelen en vastleggen van een aantal patient journeys.
- Toetsen van deze patient journeys op representatie voor:
- functionaliteit
- techniek
- veiligheid
- Maken van inhoudelijke afspraken over punten als het formaat, het detailniveau en de mate waarin informatie wordt uitgewisseld bij de verschillende patient journeys. Niet alleen intern maar ook tussen de verschillende organisaties.
- Benoemen van de voordelen van het opvragen van de professionele samenvatting bij de huisarts bij de zorgverleners. Dit helpt bij de implementatie.
Meer weten?
Hieronder geven we drie voorbeelden van een patient journey: één voor bericht 3 (Verpleegkundig meldkamer centralist vraagt de professionele samenvatting op bij de huisarts), één voor bericht 7 (Ambulancezorgprofessional vraagt de professionele samenvatting op bij de huisarts) en één voor bericht 11 (SEH-arts vraagt de professionele samenvatting op bij de huisarts).