Wie zijn er nodig?
- Manager HAP, manager SEH.
- Procesmanager HAP, procesmanager ziekenhuis.
- HAP-waarnemend huisarts, HAP-triagist, SEH-arts en SEH-verpleegkundige.
Wat zijn de belangrijkste to-do's?
- Ontwikkelen en vastleggen van een aantal patient journeys.
- Toetsen van deze patient journeys op representatie voor:
- functionaliteit
- techniek
- veiligheid
- Maken van inhoudelijke afspraken over punten als het formaat, het detailniveau en de mate waarin informatie wordt uitgewisseld bij de verschillende patient journeys. Niet alleen intern maar ook tussen de verschillende organisaties.
- Tijdens het ontwikkelen van de patient journeys helpt het om de voordelen van de implementatie van de verwijzing van de HAP naar de SEH volgens de informatiestandaard Acute Zorg te benoemen bij de zorgverleners.
Meer weten?
Hieronder worden twee voorbeelden gegeven van een patient journey: één voor bericht 15 (HAP-waarnemend huisarts verwijst naar de SEH) en één voor bericht 16 (HAP-triagist verwijst naar de SEH).